Ford mustang története
A Ford Mustang egy Ford Motor Company által készített személyautó, eredetileg a Ford falcon compact alapjaira építve, de egy sokkal erősebb izomautó, eredeti nevén pony car. Az első példány Dearbornban 1964. március 9-én gurult le a futószalagról, nem sokkal később 1964. április 17-én, a New York World's Fair-en csodálhatták meg az érdeklődők. Az amerikai televíziós hálózatban április 19-én mutatták be. A Goldfinger című James Bond-filmben 1964 szeptemberében láthattuk. Az egész típussorozat meghatározó az autóvilág történelmében. A Mustangból csak az első 18 hónapban több mint egymillió talált gazdára az autószalomokban.
Az első gondolat a Ford gyártási menedzserétől (Donald N. Frey) származott és megnyerte a Ford általános részlegének vezetőjét, Lee Iacoccat. A Mustang első prototípusa 1962-ben készült el, ami egy kétüléses, középkategóriájú (közepes erejű) roadster volt, aerodinamikus orral és alacsony szélvédővel. Ezt egy évvel később, 1963-ban újrarajzolták és négyüléses autóvá alakították. Ez az autó már nagyban megegyezett a később gyártásba került modellel, de ez az autó még ék alakú első lámpákkal, nagyobb hűtőráccsal és nagyobb, akkor először megjelenő hátsó "hasáblámpákkal" rendelkezett, amik szintén a Mustangok jellegzetessége lett, valamint a kocsinak nem voltak lökhárítói.
öt hónappal a sorozatgyártás előtt bemutatták, az első modell már széles körben ismertté vált, bár helytelenül, mint 1964 második félévi modellt. Egy pontosabb leírás szerint ez a "1965 eleji" modell, mert az autó a kiadás kezdetén több jelentős változáson ment keresztül. Az első autók inkább 1965-ben jöttek ki. Az első, keménytetős autó 170 in³ soros hathengeres motorral és háromsebességes kézi váltóval 2,368 US$- ért árultak